úterý 24. června 2014

Francie #1 - létání, eskalátory, minibus a camp

Ahoj, dneska se podíváme na zoubek článku o slibované Francii. V dnešním článku se dočtete o létání, eskalátorech, minibuse, celkově o cestě a o prvním dni v campu. Víc se sem bohužel nevleze a když na to tak koukám, tak nakonec budou články o Francii možná i 3!!! :o Pěkně od začátku. Jeli jsme opět Regiojetem a na cestě jsem si dala studený jablečný mošt, protože bylo vážně obrovské vedro. A pokusím se Prahu, co nejvíce zkrátit, protože jde přeci jen o Francii. ♥ Ale o pár fotek a krátký příběh Vás nemůžu připravit. V Praze jsme byli okolo 11 a šli jsme na noční Prahu.

Příběh: Zavazadla jsme měli v úschovně na Hlavním nádraží. A my jsme se pro ně vydali okolo 1 hodiny ranní. Hlavní dveře zavřené. Dveře vedle zavřené. Ulička vpravo: zavřené, zavřené, zavřené. A najednou snad vysvitlo boží slunce a my jsme našli otevřené dveře. Rychle jsme vběhli dovnitř a asi po 10-ti metrech chůze už na nás volali hlídači. ,,Ven"!!Pan učitel s paní učitelkou šli teda vyjednávat. Ne, hlídači nás tam nepustili. Šli jsme si tedy sednout do KFC, kde jsme měli čekat až do 3:30, do otevření úschovny. Ale máme super ředitele a on tam zavolal a nakonec nás tam pustili!! :)

Zažily jste někdy takto prázdné Hlavní nádraží??!!!! Já do toho okamžiku také ne!!

A pak jsme se vydali na letiště Václava Havla. Cesta tam byla hrozná. Cca ve 2-3 ráno jsme jeli tramvají. A všichni jsme byli totálně vyšťavení. A cesta navíc trvala 45 minut!!! Někdy okolo 1 ráno jsem si říkala, že je to vlastně v klidu, nechce se mi spát. Ale v tramvaji to na mě přišlo. Naštěstí jsme seděli. Normálně jsme jeli a mě se zavíraly oči. Usla jsem tak na 3 minuty a zase jsem se na chvíli probudila a tak to šlo pořád dokola, protože jsem musela držet a hlídat kufr. Při příjezdu k letišti jsem trochu fotila. Ale fotky nedopadly zrovna nejlépe.

A pak jsme prošli otáčecími dveřmi a byli jsme na letišti. Byl to zvláštní pocit. Vidět tu obrovskou halu plnou odbavovacích přepážek několik řad na sezení, které znám z filmů a za nimi obrovské prázdné místo. Nic. A prosklená okna odkud jste mohli vidět na letadla. ♥

Pan učitel ukazoval, kde budeme. Já jsem to vyfotila trošku později, když už dával nohu pryč.
Sexy bota!!! :D

Sedli jsme si do kovových židlí a čekali. A úplně krátké to nebylo, ale alespoň už se mi nechtělo spát. Pak nastalo odbavování, kterého jsem se bála nejvíce. Zapípáte a je po Vás. Takhle jsem si to představovala já. Z filmů vždycky vidím, že někdo zapípá a už se na něj vrhnou dva hlídači, svážou ho do pout a nikam nepoletí. Dobře je to trochu více přehnané, ale já to zjistila až po odbavení. Batůžek jsem dala do košíku a za něj položila kufr. Rychle jsem prošla těmi ,,dveřmi", které jsou i v obchodě. A nic žádný zvuk se neozval. A pak jsem se posunula dál a čekala než mi vyjedou věci. Při pohledu na toho pána, který na obrazovce vidí obsah mého kufru jsem si opakovala, co tam vlastně mám. A kufr projel. Nic mi neřekli. Celá šťastná jsem ho popadla jak nejrychleji to šlo a zmizla co nejdál od nich.
Nejhezčí pak byla bezcelní zóna. Ale jelikož jsme na ní neměli už moc času, tak jsem nikde nebyla. Nějaká časová prodleva a my jsme pak nasedli do letadla.
Nejvíc mě zaskočilo, když nás letuška vítala anglicky. Jsme přece v Česku, ne? Ani žádný nápis na letišti nebyl česky. Nechápu to. Mohla mluvit česky a anglicky. To by bylo nejlepší. Sedadlo jsem měla po levici, když si stoupnete u vstupu a vidíte celé letadlo. Tak na levé straně a dost blízko asi 4 řada.

A seděla jsem s nějakým starším pánem, který byl docela nepříjemný. Jediné, co mi pomohl bylo to, že mi sundal kufr. Nejlepší bylo, když hlásili, že budeme mít 20 minut zpoždění. A pán byl Čech a přes půlky letadla pražským přízvukem zařval: ,,No doprdele"!! :D Pak přišly letušky a ptaly se nás jestli chceme vodu. Já řekla, že jo, protože jsem měla vážně žízeň. (jo fotím i vodu!! :DD)

A pak se zapla klimatizace na totální maximum. Chvíli jsem to nechala běžet, ale pak mi začala být zima a vypla jsem to. A vypl to i ten pán, který si manželce, která seděla za ním stěžoval, jaká je tam zima. Ale některým lidem očividně zima nebyla a klimatizaci měli vesele puštěnou na plno. Dala jsem si teda mikinu, ale vůbec to nepomohlo. Při další obchůzce letušek jsem si dala čaj, který mě nádherně zahřál a každý dostal sýrový sendvič. Ups, no. Já nejím sýr. Ale hlad jsem měla a jelikož tam byly kousky dva naládovala jsem do sebe jen jeden a druhý jsem dala spolužačce.

Musím uznat, že nebyl nejhorší byl v něm plátek sýru a něco, co chutnalo jako pažitková lučina. A jelikož jsem se celý let zabývala tím, že je mi zima a nesním celý sendvič, vůbec mi nebylo blbě. Nemyslela jsem na to. A najednou byli jsme v Lyonu!! ♥
Letište v Lyonu bylo vážně obrovské!!! A během tří minut chození v tom davu lidí jste se mohli klidně ztratit. Zaujali jsme místa na sedačkách a nechali tam kufry. Dostali jsme rozchod a tak jsem šla s Bety nakupovat. S Bety jsme se seznámily až ve vlaku a je celkem v pohodě na šesťačku. Rozchod byl dlouhý asi 2 hodiny. Do dalšího letu jsme měli vážně hodně času. Navštívily jsme spoustu obchodů, ale všechno bylo strašně drahé a tak jsem si nic nekoupila.
Nyní připomínám, že je okolo 8 ráno (tipuji) a já zatím naspala jen cca 20 minut v tramvaji!! :( A když už nebylo, kde chodit, zůstaly jsme u sedaček. Volných jich bylo jen pár a tak jsem si ani nesedla. Hodně dětí od nás šlo spát, ale mě se nechtělo.
Pár minut před odchodem k letadlu jsme vzbudili spící růženky. A jeden z nich (byl to kluk) se nějak špatně probral a jel po eskalátorech, které byly vzdálené asi jen 5-10 m od lehátek. Bezdůvodně. A nejednou přijel zpátky nahoru s tím, že má rozbité koleno. Asi 8 lidí se vydalo s ním zpět dolů po eskalátorech a asi 5-6 nás zůstalo nahoře. A koleno měl vážně ošklivé. Žádná rovná řezná rána, ale pěkně kostrbatá a chtělo to pořádně zašít. Štěpán byl pořád v šoku. A jelikož nám asi za 2 minuty ulétalo letadlo rozběhli jsme se k nástupní bráně. Letadlo jsme vážně o chloupek stihli a letěli jsme. Jo, všichni kromě Štěpána a pana učitele, který tam s ním zůstal.
V tomto letu jsem se prohodila s jedním klukem od nás ze školy a seděla jsem s Bety!! Ale bylo mi to k ničemu, protože mi bylo celý let strááášně špatně, a to tak, že jsem si nemohla ani normálně sednout. Přesto jsem něco jsem i vyfotila.

A mezitím ještě chodily letušky a tak jsem si dala pomerančový džus a na výběr jsme pak měli mezi chipsy a ještě něčím, co si už nepamatuji. A když vidíte, že si pamatuji jen ty chipsy, tak je jasné, že jsem si dala chipsy.

V plechovce bylo džusu samozřejmě více, ale já si pro jistotu nalila jen málo.

A jelikož jsem seděla v uličce a nemohla se ani normálně opřít a chtěla jsem let nějak prospat. No tam jsem dala hlavu na kolena a takhle jsem vážně spala. Usla jsem v pohodě na naspala jsem tak 45 minut. I po vzbuzení mi však bylo pořádně blbě a marně jsem přečkávala do konce letu. Byla jsem ráda, když jsme vylezli z letadla a uviděla jsem dva Francouze a jednoho Turka, věděla jsem, že je vše ok.. :) Oni si nás rozebrali do dvou minibusů a my jsme jeli.
No to, že je mi blbě ve mě přetrvávalo ještě celou cestu minibusem. A jediné co pomáhalo byl spánek. Naštěstí jsem seděla na kraji, opřela se o dveře a usla. Spala jsem vážně dlouho skoro celou cestu s malými přestávkami. Cesta trvala dvě hodiny a když jsme dojeli do campu, už mi bylo lépe.

Všem holkám byla přidělena jedna chatka a já ukořistila místo v pokoji pro 3 na dvoupatrové posteli dole. Tu postel vážně dělal nějaký inteligent, protože jsem se do ní na výšku nevešla, když jsem seděla. A tak jsem tam musela celý pobyt sedět skrčená. Nade mnou spala Bety a vedle přes uličku širokou asi 20 cm spala spolužačka. Zabydleli jsme se a přijeli Welšané. A spolu s nimi jsme šli na večeři. Měli jsme vážně  obrovský blivajz!!!!!!!!!!! Představte si vrstvu mletého masa totálně bez chuti a celé vodové. Na tom vrstvu bramborové kaše a na tom ještě vrstvu sýru a to celé polité smetanou. Fuj, fuj, fuj!!!!

Zachránili nás podávané bagetky. Byly sice strašně tvrdé (ve Francii to tak však je), ale ahhh jídlo!! :D

Po večeři jsme měli ,,dezert". Čemuž říkali nanuk. Byla to jen obarvená voda. Totálně bez příchutě a jen to studilo na jazyku.

A následoval volný večer. My jsme si jen povídali a zabydlovali se.
Zbytek uvidíte v dalším článku. A podle toho kolik toho bude, tak to buď nacpu všechno do dalšího nebo nakonec udělám ještě další.

Tak co, jak se Vám článek nakonec líbil?? Mimochodem to jídlo- vážně chuťovka, co??!!! :D

PS: Mám nějaký problém s Bloggerem a zobrazováním článků od jiných bloggerek. Normálně kliknu na blogger a obvykle se mi tam rozjedou všechny nové články. Ale teď se mi tam rozjede jen jeden a pod tím je načíst další. Když na to však kliknu, tak to píše, že to načítá, ale nic se nestane!! Takže se omlouvám za to, že nekomentuju vaše články. A do té doby než se to nějak opraví, tak budu komentovat jen minimálně.. :(  Protože vidím jen jeden příspěvek a že to bude zrovna ten Váš je málo pravděpodobné... :( Pokud by někdo věděl, jak to opravit budu mooooooc ráda, když mi to napíšete!! :) Předem moc děkuji!! :)